Handelsbetingelser

Generell informasjon

Onlinekids

CVR No 31767989
Greve Main 23
DK-2670 Greve
Danmark
 

Administration: administration@onlinekids.com
Klage: customerservice@onlinekids.com
Kundeservice: kontakt@onlinekids.no

Telefonnummer: 21 96 62 94


Betaling

På Onlinekids kan du betale med:
VISA, JCB, Mastercard, Mastercard Debit, America Express og Pay Pal

Det er gratis å bruke betalingskort hos Onlinekids.

Beløpet trekkes fra kortet ditt når varene sendes fra Onlinekids lager. Et større beløp enn det du godkjente på kjøpstidspunktet, kan aldri trekkes fra kortet.

 

Levering
 

Når sendes bestillingen min?
Vi tilbyr rask levering i alle europeiske land. Vi bestreber oss på å sende alle bestillinger innen en virkedag. Leveringstiden kan være lengre enn vanlig hvis varen er på eksternt lager og det er allerede synlig før du kjøper produktet. Alle produkter i samme bestilling sendes sammen, og dette betyr at hvis det er forlenget leveringstid på ett produkt, blir hele bestillingen sendt så snart den siste varen ankommer lageret vårt.


Leveringsmåter
Leveringsalternativene avhenger av størrelsen og vekten på produktene du har bestilt. Nedenfor ser du de generelle alternativene, og du kan alltid finne dine spesifikke fraktalternativer, kostnader og leveringstider i bestillingen før du fullfører kjøpet. Du er alltid velkommen til å kontakte oss på kundeservice hvis du har spørsmål.

-          Frakten kostar 149 kr för köp under 999 kr. Det er gratis frakt på bestillinger over 999,-

-          Dessverre tilbyr vi ikke å sende varer som godstransport i Norge, og reserverer oss for feilregistrerte varer i denne forbindelse.

Det leveres med UPS. Leveringstiden er 1-3 dager.

VIKTIG: Uavhentede pakker, feil adresse eller pakker som ikke kan leveres av en eller annen årsak (forårsaket av kunden) vil resultere i innkreving av et gebyr på 349,- kr. 

 

Kan jeg endre leveringsadressen min?
Hvis du ønsker å endre leveringsadressen, vennligst kontakt vårt kundeservice-team så snart som mulig. For å holde våre raske leveringstider, vil bestillingen din bli behandlet så snart den er opprettet i systemet vårt. Derfor kan vi ikke garantere at vi kan gjøre endringen.

Hva skjer hvis bestillingen min blir forsinket?
Hvis det oppstår en uventet forsinkelse, vil vi kontakte deg deretter. Du har selvfølgelig rett til å kansellere bestillingen din hvis den nye leveringstiden ikke passer. Hvis du ønsker å kansellere bestillingen, kanselleres også betalingen.

Hvor er pakken min?
Når bestillingen din sendes fra lageret vårt, sender vi deg en e-post. Hvis du klikker på linken i e-posten, vil du kunne se hvor langt pakken har nådd.

Hva om jeg ikke har mottatt bestillingen min?
Hvis du ikke har mottatt bestillingen din innen forventet tidsramme, kan du kontakte kundeserviceteamet vårt slik at vi kan hjelpe deg. Vær oppmerksom på at en manglende pakke må rapporteres til oss innen 30 dager etter forventet mottakelse.

 

Retur og bytte av vare

Det skal du ikke bekymre deg for – vi vet det godt … Varen du kjøpte er bare ikke deg, størrelsen er ikke helt riktig eller kanskje du ikke trenger den allikevel. Og det er greit. Derfor har vi gjort det veldig lett for deg å returnere varer til oss - selv om vi selvfølgelig helst vil at du liker dem og beholder dem for alltid.

Vi tilbyr 365-dagers returett fra den dagen du mottar varene.

VIKTIG: Hvis du mottar et skadet produkt, skal du opprette en klage og vente på svar fra oss før du gjør mer.  Om nødvendig kan du ta en titt på «Klage»-delen vår for mer informasjon. Hvis selve forsendelsen er skadet og har skadet selve produktet, skal du kontakte kundeserviceteamet vårt på kontakt@onlinekids.no så snart som mulig.

Vi tilbyr 14 dagers angrerett. Finn mer informasjon om dette i vår seksjon 'Angrerett'.

Hvis du ber om refusjon innen ovennevnte tidsramme, men du ikke kan returnere produktet til oss av en eller annen grunn, skal du kontakte oss. I et sånt tilfelle vil enhver refusjon bli gjort opp etter skjønn.



Hvordan returnerer jeg et uønsket produkt til OnlineKids?
For å returnere et uønsket produkt må du opprette returen din på nettstedet vårt. Slik gjør du dette:

1)       Gå til OnlineKids.no og velg «Opprett retur» i menyen.

2)       Logg inn med ordrenummeret og e-post adressen du brukte da du bestilte.

3)       Velg hvilket produkt du vil sende tilbake og fortell oss hvorfor.

4)       Returner produktet til oss ved å bruke returetiketten som er lagt med i originalpakken fra oss. Hvis du har mistet etiketten, har du muligheten til å skrive ut en ny.

Når returen er opprettet og varen er mottatt hos oss, vil vi refundere pengene innen 10 virkedager. Alle produkter vil bli sjekket opp mot våre retningslinjer for original tilstand og rimelig bruk.

Du må returnere varen til oss uten ytterligere forsinkelse og senest 14 dager etter at du har opprettet returen. Du står for de direkte kostnadene forbundet med retur av produktet. Du er ansvarlig for å pakke produktet på en ansvarlig måte og samtidig ansvarlig for produktene helt frem til de leveres til vårt lager.

Så snart vi har behandlet returen din, sender vi deg en e-post om dette.  

 

Hvordan returnere et uønsket produkt
Alle returnerte produkter må pakkes inn slik at originalemballasjen til produktet ikke blir skadet. Ikke monter møbler, da det kan føre til betydelig verdiforringelse.

VIKTIG Du har det juridiske ansvaret for at pakken din skal komme tilbake til oss. Vær oppmerksom på pakke-ID-en og be om en leveringskvittering når du overlater pakken til transportøren.

Retten til å returnere eller bytte et produkt gjelder ikke varer med brutt forpakning eller hvor merkeneer fjernet fra produktet. Retten til å returnere eller bytte et produkt gjelder ikke for visse produkter pga helse- eller hygienehensyn, som for eksempel pleieprodukter. Av sikkerhetsmessige årsaker kan du ikke returnere barnevogner eller bilseter hvis disse er montert/samlet.

Ta kontakt med vårt kundeserviceteam hvis du har spørsmål.


Hvordan bytter jeg til en annen størrelse?
Hvis du vil bytte til en annen størrelse, oppretter du ombyttingen på hjemmesiden. Slik gjøres dette:

1)       Gå inn på OnlineKids.no og finn «Opprett returen din» i menyen.

2)       Logg inn med ordrenummeret og e-post adressen du brukte da du bestilte..

3)       Velg produktene du vil bytte ut, og noter hvilken størrelse du vil bytte til.

4)     Sett returetiketten som følger med på utsiden av fraktesken. Hvis du har mistet etiketten, har du muligheten til å skrive ut en ny.

Når dette er gjort, vil du returnere produktet som beskrevet nedenfor. Vi sender den nye størrelsen så snart vi har mottatt pakken din på lageret vårt.

Du må returnere varen til oss uten ytterligere forsinkelse og senest 14 dager etter at du har opprettet returen. Du bærer de direkte kostnadene forbundet med returen. Du er ansvarlig for å pakke produktet som skal returneres på en ansvarlig måte, og du er ansvarlig for produktene inntil de leveres til lageret vårt. Vi bærer kostnadene når vi sender den nye størrelsen til deg.

Når returen din er opprettet og varen er mottatt hos oss, vil vi refundere deg beløpet for varen innen 10 virkedager. Alle produkter vil bli gjennomgått i forhold til våre retningslinjer om original tilstand og rimelig bruk. Se vår seksjon 'Retur og bytte' for mer informasjon.

 

Slik sender du et produkt du vil bytte
Alle byttede produkter må pakkes ordentlig slik at originalemballasjen til produktet ikke blir skadet.

VIKTIG! Du har det juridiske ansvaret for at pakken din skal komme tilbake til oss. Vær oppmerksom på pakkenummeret og be om en leveringskvittering når du overlater pakken til fraktfirmaet.
 

Alle produkter vil bli gjennomgått i forhold til våre retningslinjer om original tilstand og rimelig bruk. Se vår seksjon 'Retur og bytte' for mer informasjon.

Ta kontakt med vårt kundeserviceteam hvis du har spørsmål.


Kan jeg returnere et produkt kjøpt til en rabattert pris?
Du har alltid muligheten til å returnere et produkt kjøpt fra Onlinekids. Hvis produktet har bidratt til en rabatt (for eksempel (og ikke begrenset til)) kampanjer der en rabatt kan oppnås på et bestemt minimumsbeløp, vil du ikke kunne beholde rabatten hvis du faller under minimumsbeløpet for kampanjen.


Kan jeg returnere pleieprodukter eller produkter med utløpt holdbarhetsdato?
Du bør alltid sjekke produktinformasjonen om et produkt kan returneres. Dessverre kan visse pleieprodukter ikke returneres av hygienehensyn. Dessverre tar vi ikke produkter med en utløpt holdbarhetsdato i retur.

 

Har dere mottatt varene jeg har returnert?
Det tar vanligvis opptil 10 virkedager før pakken leveres til og blir behandlet på lageret vårt. Alle produkter vil bli gjennomgått i forhold til våre retningslinjer om original tilstand og rimelig bruk. Se vår seksjon 'Retur og bytte' for mer informasjon.

Vi vil sende deg en e-post så snart vi har behandlet returen din.

 

Refusjon

Hvor lang tid tar det for meg å få pengene mine tilbake?
Så snart returen din er behandlet og godkjent på vårt lager, vil pengene dine bli refundert med samme betalingsmåte som du brukte da du la bestillingen. Det kan ta opptil 5 virkedager før lageret vårt behandler og godkjenner returen etter ankomst til lageret.
Alle produkter vil bli gjennomgått i forhold til våre retningslinjer om original tilstand og rimelig bruk. Se vår seksjon 'Retur og bytte' for mer informasjon.

Hvis du ikke har mottatt en e-postbekreftelse fra oss angående returen din innen 10 virkedager etter at du sendte pakken, anbefaler vi at du sjekker forsendelsen fra fraktfirmaet før du kontakter oss.

Hvis du har mottatt en e-postbekreftelse fra Onlinekids angående returen din, vil du motta refusjonen din om kort tid. Det tar vanligvis 3 til 5 virkedager før pengene er synlige på kontoen din. Vi sender deg en e-postbekreftelse så snart vi har fullført refusjonen.

OBS:I ferieperioder, eller perioder med spesiell travelhet, kan behandlingstiden overstige 5 virkedager.


Hva blir refundert?
Hvis du bruker angreretten din får du tilbake fullt beløp. Hvis du har valgt en fraktmåte som er dyrere enn den billigste frakten vi tilbyr, refunderer vi deg for den billigste fraktmåten.

Hvis du returnerer et uønsket produkt, refunderer vi prisen på produktet. Du bærer kostnaden for returfrakten.

Du må returnere varen til oss senest 14 dager etter at du har opprettet returen. Du holder de direkte kostnadene forbundet med retur av produktet. Ved retur er du ansvarlig for å pakke produktet inn på en forsvarlig måte. Du er ansvarlig for produktene inntil til de leveres til lageret vårt.


Hvordan mottar jeg refusjonen min?   
Det tar vanligvis opptil 10 virkedager før pakken din blir levert til og behandlet på vårt lager. Alle produkter vil bli gjennomgått i forhold til våre retningslinjer om original tilstand og rimelig bruk. Se vår seksjon 'Retur og bytte' for mer informasjon.

Når returen din er godkjent av returavdeling vår, vil vi refundere pengene ved hjelp av den samme betalingsmåten du brukte da du la bestillingen. Det tar vanligvis opptil 5 virkedager før pengene er synlige på kontoen din.


Kan jeg få refusjon hvis prisen har falt siden jeg bestilte?
Som en nettbutikk endres prisene våre noen ganger på grunn av trender, varelager og etterspørsel fra kunder. Derfor tilbyr vi ikke refusjon i tilfelle prisfall.


Hva gjør jeg hvis refusjonen min er feil?
Vi beklager hvis vi gjorde en feil med refusjonen din!

I så fall kan du kontakte kundeserviceteamet vårt på kontakt@onlinekids.no slik at vi kan løse feilen så fort som mulig. Vær oppmerksom på at du inkluderer bestillingsnummeret ditt og andre relevante detaljer knyttet til refusjonen når du kontakter oss.

Før du kontakter oss, vennligst sjekk om det er noe som kan påvirke refusjonen:

-          Leveringskostnader vil kun bli refundert når du bruker angreretten på hele bestillingen innen 14 dager etter mottak, eller hvis det er en reklamasjon på hele bestillingen.

-          Hvis du har fått rabatt når du la inn bestillingen, og dette ikke lenger gjelder (fordi du for eksempel faller under minimumsgrensen for kjøp), vil rabatten bli trukket fra refusjonen.



Angrerett

Ikke vær redd  - vi vet det godt Varen du kjøpte er bare ikke deg, størrelsen er ikke helt riktig eller kanskje du ikke trenger den allikevel. Og det er greit. Derfor har vi gjort det veldig lett for deg å returnere varer til oss - selv om vi selvfølgelig helst vil at du liker dem og beholder dem for alltid :)  

Hva er din angrerett?
Hos Onlinekids tilbyr vi 14 dagers angrerett. Angreretten utløper 14 dager etter den dagen du:

-          Mottar varene dine eller
-          Mottar den siste varen hvis vi har avtalt å dele bestillingen din i mer enn én pakke.
Angreretten gjelder bare når den brukes på hele bestillingen.


Hvordan burger du angreretten din?
Innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din, kan du fortelle oss at du ønsker å bruke angreretten din. Send informasjonen til kontakt@onlinekids.no og skriv at du ønsker å bruke angreretten din. Dessverre er det ikke mulig å nekte mottakelsen av bestillingen hvis du vil bruke av angreretten.

Når du bruker angreretten din og sender bestillingen tilbake til oss, bærer du kostnadene forbundet med returforsendelsen. Du har rett til full refusjon for alle produktene på bestillingen din og kostnaden for den billigste frakten vi tilbyr. Hvis du har valgt en spesiell leveringsmåte, vil vi bare refundere beløpet som tilsvarer den billigste frakten.


Kan jeg prøve produktet før jeg burger angreretten min?
Vi må kunne selge produktet videre. Derfor skal produktet være som nytt når du sender det tilbake. Du kan derfor prøve produktet du har kjøpt, men ikke ta det i bruk. Du kan pakke ut leker og undersøke det, men ikke la barnet leke med det. Vi anbefaler ikke at du samler møbler, da de mister betydelig verdi.

Hvis produktet er skadet eller har bruksmerker når du returnerer det til oss, vil du ikke miste angreretten din. Det kan imidlertid hende at du må betale en del av produktprisen tilsvarende den tapte verdi.

Hvis produktet har mistet all verdi, kan vi ikke tilby refusjon.

Onlinekids vurderer alle produkter ved retur. Hvis du er uenig i vurderingen vår, kan du sjekke ut delen "Rett til å klage".

VIKTIG: Uavhentede pakker, feil adresse eller pakker som ikke kan leveres av en eller annen årsak (forårsaket av kunden) vil resultere i innkreving av et gebyr på 349,- kr. 




Hvis det er noe glt med produktet (Klage)
 

Hvordan kan jeg reklamere?  
Noen ganger oppfyller ikke et produkt forventningene du har til det. I dette tilfellet hjelper vi selvfølgelig med å opprette en reklamasjon. Når du handler hos Onlinekids, har du 24 måneder på deg til å klage.

Klagen må komme innen rimelig tid etter at du har oppdaget feil på produktet. Klagen din er innenfor tidsrammen hvis du klager innen to måneder etter at mangelen ble oppdaget.

Det er selvfølgelig et krav at klagen er berettiget og at feilen ikke har oppstått som følge av feil bruk av produktet eller direkte skadelig påførsel.

Avhengig av hva problemet er, tilbyr vi å reparere produktet, bytte det mot et nytt eller gi deg pengene helt eller delvis tilbake.

Følg trinnene nedenfor og fullfør klagen din med så mye informasjon som mulig - og vi kan hjelpe deg raskere.


Reklamasjon på barnevogn
Vi vil håndtere klagen din så snart som mulig. For å behandle klagen din trenger vi følgende informasjoner:

-          Send klagen din til kundeserviceteamet vårt online via skjemaet på nettsiden vår.

-          Inkludér ordrenummeret ditt

-          Beskriv hva produktet feiler/mangler

-          Legg alltid ved noen bilder eller en video slik at vi kan se hva problemet er. Vi trenger i det minste et nærbilde av feilen , samt et på avstand. Da kan vi bedre se hvor på barnevognen problemet er.

-          Legg ved serienummeret på vognen.

Kundeserviceteamet vårt vil sende deg en bekreftelse på e-post når vi har mottatt klagen din. Vær oppmerksom på at vi må avvente produsentens svar før vi kan vende tilbake med en løsning på problemet.


Reklamasjon på alle produkter (unntatt barnevogner)
Vi gjør vårt beste for å behandle klagen din så fort som mulig. For å behandle reklamasjonen din trenger vi følgende informasjon fra deg:

-          Send klagen din til kundeserviceteamet vårt online via skjemaet på nettsiden vår.

-          Inkludér ordrenummeret ditt

-          Beskriv hva produktet feiler/mangler

-          Legg alltid ved noen bilder eller en video slik at vi kan se hva problemet er. Vi trenger i det minste et nærbilde av feilen, samt et på avstand. Da kan vi bedre se hva problemet er.

Vi sender deg en bekreftelse på e-post når vi har mottatt klagen din. Vær oppmerksom på at vi vanligvis må vente på produsentens svar før vi kan komme tilbake til deg med en løsning på problemet.


Når skal jeg klage?
Du må klage innen rimelig tid etter at du har oppdaget feilen/manglen. Klagen din vil alltid være i tide hvis den gjøres innen to måneder.


Refunderes frakten?
Ja, hvis klagen din er berettiget, vil vi refundere fraktkostnadene dine i forbindelse med returforsendelsen.  Kostnadene må være rimelige og må aksepteres av vårt kundeserviceteam før varen sendes i retur. Ta kontakt med kundeserviceteamet vårt hvis du er i tvil.



Andre problemer med bestillingen din?
 

Jeg fikk et defekt produkt.
Vi er veldig lei oss for å høre produktet du har mottatt er defekt, og vi hjelper deg gjerne med å løse problemet.

-          Send klagen din til kundeserviceteamet vårt online via skjemaet på nettsiden vår.

-          Inkludér ordrenummeret ditt

-          Beskriv hva produktet feiler/mangler

-          Legg alltid ved noen bilder eller en video slik at vi kan se hva problemet er. Vi trenger i det minste et nærbilde av feilen, samt et på avstand. Da kan vi bedre se hva problemet er.

Vent på svar før du gjør noe mer.


Jeg mangler et produkt.
Det er vi selvfølgelig lei oss for at du gjør.

Hvis du mangler et produkt, skal du kontakte oss innen 14 dager etter at du har mottatt bestillingen. Vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe deg.

 

Kan jeg kansellere bestillingen min når den er fullført?
Hvis du ønsker å kansellere bestillingen din, vennligst kontakt vårt kundeserviceteam så fort som mulig på telefon +47 21 96 62 94 (alle hverdager mellom 9-16). For å holde våre raske leveringstider, vil bestillingen din behandles så fort den er kommet inn systemet vårt. Derfor er det nødvendig å håndtere kanselleringen så fort som mulig.



Jeg har kansellert bestillingen - når får jeg pengene mine tilbake?
Hvis du har kansellert en bestilling, trekker vi ikke pengene for bestillingen. Vi trekker aldri pengene for en ordre før pakken forlater lageret vårt. Avhengig av betalingsmåten du brukte da du la bestillingen, kan det ta litt tid før pengene blir tilgjengelige på kontoen din. Vi frigir alltid pengene så snart bestillingen er kansellert:

-          Brukte du VISA?: Pengene vil kun bli trukket fra kontoen din når bestillingen sendes fra oss. Hvis bestillingen kanselleres før pakken sendes, vil ikke pengene forlate kontoen din.

-          Hvis du brukte MasterCard, MasterCard Debit, American Express eller Pay Pal vil betalingsleverandøren reservere pengene for oss når du fullfører bestillingen. Derfor kan det ta opptil 10 virkedager før du kan se pengene på kontoen din igjen. Dessverre har vi ikke mulighet til å påvirke denne prosessen.

Hvis pengene dine fortsatt ikke er tilgjengelige etter 10 virkedager, kan du kontakte banken din.



Dine personopplysninger

 

Hvordan vi bruker dine personopplysninger

For at du skal kunne inngå en avtale med oss på Onlinekids, trenger vi følgende informasjon:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-postadresse


Vi registrerer dine personopplysninger med det formål å kunne levere varene til deg. Personopplysningene registreres hos OnlineKids og lagres i fem år, hvoretter informasjonen slettes.

Når vi samler inn personopplysninger via nettsiden vår, sørger vi for at det alltid gjøres ved at du gir ditt samtykke, slik at du blir informert om nøyaktig hvilken informasjon som samles inn og hvorfor.

Direktøren og IT-ansvarlig for OnlineKids har tilgang til informasjonen som er registrert om deg. Datasansvarlig hos Onlinekids er Nickolass Urup-Madsen.
 

Hvordan vi behandler og lagrer dataen om deg

-          Vi lagrer ikke kundeinformasjon kryptert.

-          Vi overfører ikke kryptert kundeinformasjon.

-          Informasjon gitt til Onlinekids blir på ingen måte gitt eller solgt til tredjeparter, og vi registrerer ingen sensitive personopplysninger.
 

Som registrert hos Onlinekids har du alltid rett til å protestere mot registreringen. Du har også rett til å vite hvilken informasjon som er registrert om deg. Disse rettighetene er i henhold til den danske personopplysningsloven, og du kan kontakte Onlinekids via e-post på administration@onlinekids.com.
 

Oppreisning
 

Hvis du vil klage på kjøpet, kan du kontakte kontakt@onlinekids.no. Hvis vi ikke lykkes med å finne en løsning, kan du sende inn en klage til klagenevnet på dette området hvis vilkårene for dette er oppfylt.


Dersom du ikke er fornøyd med vår håndtering av ditt ærende er du velkommen til å henvende deg til Forbrukerrådet eller Forbrukertvistutvalget, som tar avgjørelsene ved en eventuell tvist.


Til sist er det mulighet til å klage til ´Online Dispute Resolution´ som du finner her: http://ec.europa.eu/consumers/odr